Scurtă istorie a sculelor: mașina de găurit
- Brevetul pentru primul burghiu a fost obținut în anul 1889, de către doi inventatori australieni, Arthur James Arnot și William Blanch Brain. Pe atunci, burghiul era utilizat doar pentru găurirea materialelor precum piatră sau cărbune.
- După doar 6 ani, invenția celor doi a fost miniaturizată și actualizată de Wilhelm Emil Fein și Carl Fein, proprietarii companiei C. & E. Fein GmbH. Cei doi au inventat în 1895 prima mașină de găurit electrică portabilă. Frații Fein au continuat dezvoltarea mașinii de găurit, iar în anul 1900 incorporau, la realizarea uneltei, elemente de aluminiu pentru diminuarea greutății acesteia.
- În anul 1917 compania Black & Decker a patentat prima mașină de găurit portabilă cu comutator de declanșare. Aceasta avea aproximativ forma mașinii de găurit pe care o utilizăm astăzi, un design de tip “pistol”, dar și o greutate mult mai redusă.
- În 1932 apare prima mașina de găurit produsă de Robert Bosch GmbH.
- În anul 1961, Robert H. Riley dezvoltă pentru Black & Decker prima mașina de găurit cu acumulator. Aceasta era alimentată cu ajutorul unor baterii nichel-cadmiu.
- În 1978 apare prima mașină de găurit cu acumulator de la Makita, alimentată cu ajutorul unor baterii nichel-cadmiu.
- Astăzi, mașina de găurit (bormașina) se află în topul uneltelor de bază ce nu trebuie să lipsească din nicio casă.